Visar inlägg med etikett Nikon. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nikon. Visa alla inlägg
tisdag 19 augusti 2014
fredag 23 maj 2014
Lily of the Valley
Etiketter:
b&w,
black and white,
blommor,
Convallaria majalis,
flower,
liljekonvalj,
Lily of the Valley,
Nikon,
P330
Under construction
Etiketter:
construction,
crane,
Nikon,
Nikon coolpix P330,
P330,
photo by manka,
street
onsdag 21 maj 2014
P330, a disappointment or thumbs up?
Soon I'm expecting my new compact camera, it will really be fun to take some pictures with it, I have a couple of compact cameras before, but not one that can shoot in RAW with, it's not always I want to drag along my Nikon Dxxx, just hope I will be pleased with it.
I read on Nikon rumors that there had been a firmware update for it so I'll install it when I picked up the camera at the post office in a few hours, and hopefully I have time to take some pictures before I start working, even perhaps also Upload a photo here..we'll see.
I read on Nikon rumors that there had been a firmware update for it so I'll install it when I picked up the camera at the post office in a few hours, and hopefully I have time to take some pictures before I start working, even perhaps also Upload a photo here..we'll see.
söndag 28 juli 2013
måndag 17 juni 2013
Garden flower
A little something from the garden, i have post some new photos in flickr, if you are curious check the out HERE.
Etiketter:
2012,
bild,
blomma,
flower,
foto,
garden,
magnus karlsson,
manka,
Nikon,
photo,
photo by manka,
sverige,
sweden,
västkusten
söndag 24 mars 2013
lördag 23 mars 2013
Walking on ice
Etiketter:
2013,
bohuslän,
folk,
ice,
is,
landscape,
landskap,
magnus karlsson,
människor,
Nikon,
Nikon D7100,
people,
photo by manka,
sverige,
sweden,
västkusten,
west coast
torsdag 21 mars 2013
Kärnsjön
Etiketter:
2012,
beach,
kärnsjön,
lake,
magnus karlsson,
Nikon,
Nikon D5000,
photo by manka,
sjö,
sommar,
strand,
summer,
vatten,
water
onsdag 20 mars 2013
Frukost
Etiketter:
2013,
frukost,
magnus karlsson,
Nikkor AF 50/1.8 D,
Nikon,
Nikon D7100,
photo by manka,
skorpor
fredag 1 mars 2013
The black feather
Etiketter:
2013,
black and white,
feather,
fjäder,
magnus karlsson,
Nikkor AF 50/1.8 D,
Nikon,
Nikon D7000,
photo by manka,
snow,
snö,
vinter,
västkusten,
west coast,
winter
torsdag 28 februari 2013
Härbärge
Etiketter:
2013,
härbärge,
magnus karlsson,
natur,
Nikkor AF 50/1.8 D,
Nikon,
Nikon D7000,
photo by manka,
skog,
sverige,
sweden,
träd
onsdag 27 februari 2013
Small wave...
Etiketter:
2012,
beach,
magnus karlsson,
Nikon,
Nikon D5000,
photo by manka,
saltkällan,
strand,
sverige,
sweden,
vatten,
våg,
västkusten,
water,
wave,
west coast
lördag 23 februari 2013
Och upp stiger solen....
Etiketter:
2013,
himmel,
Nikkor 50mm1:1,
Nikon,
Nikon AF 50/1.8 D,
Nikon D7000,
photo by manka,
sky,
soluppgång,
sunrise
fredag 22 februari 2013
Nikon D7100 nytt..
Ryktet verkar stämma bra om D7100, i mars (troligen) finns den att köpa, länkar nedan för mer info.
torsdag 21 februari 2013
Kaserna
Etiketter:
2012,
himmel,
kaserna,
landscape,
nature,
Nikon,
photo,
photo by manka,
reflection,
sky,
speglingar,
vatten,
water
onsdag 20 februari 2013
A piece of summer
Etiketter:
2012,
lysekil,
Nikon,
photo,
photo by manka,
reflection,
sommar,
speglingar,
summer,
sweden,
västkusten,
water,
west coast
söndag 17 februari 2013
Fototidning
Fototidningar finns det en uppsjö utav, just den här är för oss som använder en Nikon, om det finns någon annan tidning som utges för Canon, Sony, Olympus eller andra märken vet jag faktiskt inte
Det händer att jag köper den här NPhoto ibland, inte särskilt ofta, men just idag fick det bli den som främst kanske som en inspirationskälla..och lite tips och trix ger dom också.
Jag tror att man bör läsa någon slags tidning, jag behöver det iallafall...läser ni som läser detta någon fototidning? hur får ni inspiration?, jag får det från dels fototidningar men också från andra.
Etiketter:
2013,
fototidning,
Nikon,
Nikon D5000,
nphoto,
photo,
photo by manka,
sweden
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















