fredag 25 januari 2013

Anderssons kaj

Kanske har det lossnat nu, det här som kallas inspiration..läsning av olika fototidningar och bloggar har hjälpt till att tända gnistan...men sedan har den falnat igen, foto som ju är riktigt, riktigt roligt att hålla på med, likaså bildbehandling. Jag har inte rört kameran sedan september förra året, förutom att flytta den från ett ställe till ett annat.
Igår var jag ute till fotoaffären i Lysekil (bilden ovan är från igår) och lämnade in min D7000 för sensorrengöring, det skulle ha gjorts redan förra sommaren, kanske det gör susen för inspirationen..att få tillbaka min gamla (nya) kamera istället föra att fota med en D5000?, funderar också på att börja med olika fotoprojekt, vilket jag inte har sysslat med förut men tänkt en hel del på.

Hur som helst måste det bli någon slags ändring med den här konstformen som heter fotografering, till att börja med ska jag lägga ut en bild per vecka här på bloggen (fredagar hade jag tänkt mig) och inte känna "tvång" att vara med på en massa olika bloggar som ordnar fototema..för där går det en hel del tid till att vara med på mycket och man har ju annat som tiden skall räcka till också.

Nu har det blivit ljusare ute som vi så väl behöver och vår/sommaren väntar runt hörnet, och det är ju då som det fotas mer har jag läst..hoppas det också inkluderar mig....Ha en bra fredag!

4 kommentarer:

Giga sa...

Czekam też bardzo na wiosnę, a zdjęcie jest bardzo ładne.Pozdrawiam.
Jag ser för mycket på våren, och bilden är mycket trevligt. Din.

Magnus sa...

Thx Giga!

Mia sa...

Den anonyme var från miatankar... :-)

Mia sa...

OK.... min kommentar gick inte fram... Jag skriver igen att det är kul att se att även du är tillbaka och hoppas att du syns litet oftare framöver... :-)