tisdag 9 augusti 2011

Nordens Ark och Amurtigern

Amurtiger (Panthera tigris altaica)
Idag var det ett helt perfekt väder för Nordens Ark, alltså inte för varm och ej heller något regn (det regnade lite innan vi åkte men det räknar jag inte).

Vi som åkte till Nordens Ark var, min pappa, jag och min son..tre generationer som tog oss an den bitvis ganska väl kuperade leden runt parken.
Snöleoparderna var lite slöa idag så dom fick jag ingen bild på, ett annat kattdjur som också är väldigt grann är Amurtigern, även också kallad Sibirisk tiger, den däremot där fick jag (tycker jag) några lyckade bilder på.

Besöker man Nordens Ark (vilket jag tycker är väl värt ett besök, tänk också på att dom gör mycket gott för att bevara utrotningshotade djurarter) så är det inget man bara springer igenom, utan man bör ta sig tid till att vara där ett tag, vårt besök tog nog ca 4,5 timmar.

Ett annat djur som inte heller visade sig var vargen, vi satt ändå uppe vid varghuset (där är ett café och matställe) och fikade samt åt medhavda mackor iallafall 20 minuter.

Det var vad som har hänt idag.

Inga kommentarer: